| Recommended or required reading: •        Baum, T. (u. a.) (Hrsg.), Saisonality in tourism, current edition
 •        Bastian, H., Born, K. (Hrsg.), Der integrierte Touristikkonzern, Oldenbourg, Munich, 2004
 •        Beniers, C.: Managerwissen kompakt: Interkulturelle Kommunikation, Munich 2004
 •        Bernet, B., Bieger, T., Finanzierung im Tourismus, Haupt, Bern, current edition
 •        Bieger, T., Tourismuslehre – Ein Grundriss, Haupt, Bern u. a., current edition
 •        Bieger, T., Keller, P.,  (Hrsg.), Managing Change in Tourism: Creating Opportunities -
 Overcoming Obstacles, Berlin, current edition
 •        Bowdin, G., Allen, J., O´Toole, W., Harris, R., & Mc Donnell, I., Events Management, Great Britain:
 Elsevier, current edition
 •        Böventer, E. von, Ökonomische Theorie des Tourismus, Campus, Frankfurt, current edition.
 •        Breidenbach, R., Freizeitwirtschaft und Tourismus, current edition
 •        Brähmig, K, (2011), Ausschuss für Tourismus, Deutscher Bundestag, Stellungnahme
 Freizeitparks,   http://www.bundestag.de/bundestag/ausschuesse17/a20/anhoerungen/
 anhoerung_freizeitparks/Stellungnahmen/Stellungnahme-Hahne.pdf
 •        Buck, M., Conrady, R., (Hrsg.), Trends and Issues in Global Tourism 2007 ff, Springer, Heidelberg, 2007 ff
 •        Cooper, C. (u. a.) (Hrsg.), Tourism development – environmental and community issues, current edition
 •        Csikszentmihalyi, M.: Das Flow-Erlebnis. Stuttgart 1993
 •        Csikszentmihalyi, M./Jackson, S.A.: Flow im Sport. Munich 2000
 •        Deresky, Global Management, Strategic and Interpersonal, New Jersey
 •        Dettmer, H. (Hrsg.), Tourismus-Marketing-Management, Oldenbourg, Munich, 1999
 •        Dülfer, E.: International Management in Diverse Cultural Areas / Internationales Management
 in unterschiedlichen Kulturbereichen, Munich/Vienna 1999 (bilingual book!).
 •        Dowling, Michael: Gründungsmanagement. Springer, current edition
 •        FdSnow, Fachzeitschrift für den Skisport, Freunde des Skisports im Deutschen Skiverband
 •        Forsberg, K. et all, (2000), Visualizing Project Management, A model for business and technical success,
 Second Edition, John Wiley and Sons Inc.
 •        Freyer, W., Sport-Marketing: Modernes Marketing-Management für die Sportwirtschaft, Berlin, current edition
 •        Freyer, W., Tourismus-Marketing, Oldenbourg, Munich, current edition
 •        Freyer, W. (Hrsg.), Tourismus: Einführung in die Fremdenverkehrsökonomie, current edition.
 •        Green Champions in Sport and Environment, Guide to environmentally-sound large sporting events, German
 Federal  Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety, German Olympic
 Sports Confederation, Berlin, 2007
 •        Haedrich, G., Kaspar, C. u. a. (Hrsg.), Tourismus-Management, 3rd edition, de Gruyter, Berlin u. a., 1998
 •        Hasenstab, M.: Interkulturelles Management, Berlin 1999.
 •        Hayes, N., Saving Sailing, Crickhollow, Milwaukee, 2009, How … and more importantly … why? A
 provocative argument and action plan – sure to appeal to sailors everywhere – for the revival of
 family sailing   and quality uses of free time for rewarding intergenerational pastimes, lifelong hobbies,
 and free-time pursuits.
 •        Hobel, B. and Schütte, S. (2006), Projektmanagement, Wiesbaden, Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
 •        Hofstede, G.; Interkulturelle Zusammenarbeit. Kulturen - Organisationen - Management, Wiesbaden 1993
 •        Holloway, C., The business of tourism, 7th edition, Pearson Education, London, 2006
 •        Hoye, R., Sport management: principles and applications, 2nd edition, Elsevier, Amsterdam u. a., 2009
 •        Hoyle, L., Event marketing how to successfully promote events, festivals, conventions and expositions,
 Wiley, New York, current edition
 •        Hungenberg, H., Problemlösung und Kommunikation, Munich, current edition
 •        Institut für Mobilitätsforschung (Hrsg.), Erlebniswelten und Tourismus, Springer, Berlin, 2004
 •        Jones, M. (2010). Sustainable Event Management - A Practical Guide. London: Earthscan
 •        Kaspar, C., Die Tourismuslehre im Grundriss, current edition
 •        Kieser, A.,Walgenbach, P., Organisation. current edition
 •        Kotler, Ph., Bliemel, F.: Marketing-Management, Stuttgart current edition.
 •        Kirstges, T., Management von Tourismusunternehmen, Oldenbourg, Munich, current edition
 •        Kornmeier, M., Wissenschaftstheorie und wissenschaftliches Arbeiten -
 Eine Einführung für Wirtschaftswissenschaftler, current edition
 •        Kubr, Thomas, u.a: Planen, gründen, wachsen. Ueberreuter, 2002
 •        Letzner, V., Tourismusökonomie – Volkswirtschaftliche Aspekte rund ums Reisen, Oldenbourg, Munich, 2010
 •        Lidke, H. (2007), Projektmanagement, Methoden, Techniken, Verhaltensweisen, Evolutionäres
 Projektmanagement, Munich: Carl Hanser Verlag, current edition
 •        Meffert, H., Burmann, C., Kirchgeorg, M., Marketing: Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung,
 Konzepte - Instrumente – Praxisbeispiele, Wiesbaden, 2008
 •        Meredith, J., (2012), Project Management, A Managerial Approach, John Wiley & Sons Inc., current edition
 •        Minto, B., Das Pyramiden-Prinzip – Logisches Denken und Formulieren, Econ, Düsseldorf, 1993
 (Urheberin und Ex-McKinsey)
 •        Müller, H., Qualitätsorientiertes Tourismus-Management, Haupt, Bern, 2004
 •        Mundt, J., Einführung in den Tourismus, current edition
 •        Mundt, J., Tourismuspolitik, Wien,  current edition
 •        Nufer, G., Bühler, A., (Hrsg.), Management und Marketing im Sport – Betriebswirtschaftliche Grundlagen
 und Anwendungen der Sportökonomie, Berlin, current edition for more see:
 http://homepages.uni-tuebingen.de/gerd.nufer/index.html
 •        Nufer, G, Event-Marketing und –Management. Theorie und Praxis unter besonderer Berücksichtigung
 von Imagewirkungen, DUV, Wiesbaden, current edition
 •        Neumann, P.: Das Wagnis im Sport. Schorndorf 1999
 •        Opaschowski, H.W.: Xtrem – Der kalkulierte Wahnsinn. Hamburg 2000
 •        Opaschowski, H.W.: Deutschland 2020. Wie wir morgen leben –
 Prognosen der Wissenschaft. Wiesbaden 2006
 •        Opaschowski, H.W.: Freizeitökonomie – Marketing von Erlebniswelten. Opladen 1995
 •        Opaschowski, H., Das gekaufte Paradies, Germa Press, Hamburg, current edition
 •        Opaschowski, H., Tourismus, Leske und Budrich, Opladen, current edition
 •        Page, S., Tourism Management, Oxford: Butterworth-Heinemann, current edition
 •        Paxmann, Stephan; Fuchs, Gerhard: Der unternehmensinterne Businessplan - Neue Geschäftsmöglichkeiten
 entdecken, präsentieren, durchsetzen. Campus Verlag, 2005
 •        Pompl, W., Lieb, M. (Hrsg.), Internationales Tourismus-Management, Vahlen,Munich, current edition
 •        Pompl, W., Touristikmanagement 1, Springer, Heidelberg u. a., current edition
 •        Pompl, W., Touristikmanagement 2, Springer, Heidelberg u. a., current edition
 •        Raj, R., & Musgrave, J. (2009). Event Management and Sustainability. Oxfordshire: CAB International
 •        Robbins, Organizational Behavior, New Jersey
 •        Rodrigues, C.; International Management: A Cultural Approach, Cincinnati (Ohio) current edition
 •        Sahlmann, William: How to write a great Business Plan. Harvard Business Review July/August 1997 p.98-108
 •        Sahlmann, William: Ihr Geschäftsplan muss Investoren überzeugen Harvard Business Manager 1998
 •        Schawel, C. (2009), Top 100 Management Tools, Wiesbaden, GWV-Fachverlage, aktuellste Auflage
 •        Schröder, A., Das Phänomen der Low Cost Carrier und deren Beeinflussung raum-zeitlicher Systeme im
 Tourismus, Materialien zur Fremdenverkehrsgeografie, Heft 68
 •        Schugk, M.: Interkulturelle Kommunikation, Munich 2004.
 •        Schulz et al.: Grundlagen des Tourismus. Lehrbuch in 5 Modulen, Munich, 2010
 •        Schulz von Thun, F.; Miteinander reden 1-3, Reinbeck 2005 bzw. 2006
 •        Schulze, G.: Die Erlebnisgesellschaft, Kultursoziologie der Gegenwart, Frankfurt 1995
 •        Singler, Axel: Businessplan, Rudolf Haufe Verlag, Munich, current edition
 •        Steinecke, A. (Hrsg.), Erlebnis- und Konsumwelten, Oldenbourg, Munich, 2000
 •        Stutely, Richard: Der professionelle Businessplan - Ein Praxisleitfaden für Manager und
 Unternehmensgründer. 2nd edition, Pearson Business, Munich 2007
 •        Theisen, M.R., Wissenschaftliches Arbeiten, Verlag Vahlen, Munich, current edition
 •        Vogt, G.; Erfolgreiche Rhetorik, Munich, Wien, current edition
 •        Wöhe, G., Döring, U, Ei
 
 [updated 02.06.2016]
 
 |